בניית דפי נחיתה – הרכיב החיוני בהבאת לידים לכל עסק דרך האינטרנט כולם מדברים על קמפיינים ממומנים, קידום אורגני, פרסום ויחסי ציבור, ושוכחים לעיתים את החשיבות של הכלי המרכזי להבאת לידים מהאינטרנט: דפי הנחיתה בהם הגולשים צריכים להירשם על מנת להפוך ללידים של העסק המפרסם. בניית דפי נחיתה היא אמנות שיווקית בפני עצמה, שנועדה למקסם את כמות ואיכות הלידים המגיעים מקמפיין הפרסום המוליך אליהם תנועה

עסקים צריכים דבר אחד חשוב על מנת לשרוד ואף לצמוח: זרימה קבועה של לקוחות מתעניינים להם יוכלו למכור את מוצריהם ושירותיהם.

העוסקים בשיווק לפעמים שוכחים את האמת הפשוטה הזו. הם עוסקים בכל ה"מסביב": בניית קמפיינים, קידום ממומן, קידום אורגני, בניית אתרים, שיווק, יחסי ציבור, פרסום – ולא פעם מזניחים, או לא משקיעים מחשבה יתירה, בכלי המרכזי אליו מנתבים את כל התנועה הממומנת או האורגנית שהם מייצרים: דף הנחיתה.

מהם דפי נחיתה?

דפי נחיתה הם אותם עמודי אינטרנט אליהם הגולשים המיועדים מגיעים כתוצאה ממאמץ שיווקי, ובהם המתעניינים משאירים פרטים או מבצעים פעולה כלשהי המבוקשת על ידי המפרסם.

בניית דפי נחיתה ממירים, כלומר כאלו המשכנעים את הגולשים לבצע את הפעולה המבוקשת, הינה אמנות שיווקית בפני עצמה, שיש להקדיש לה זמן ומחשבה – אחרת כל ההשקעה בקמפיין תהיה פחות אפקטיבית ממה שהיא יכולה וצריכה להיות.

בניית דף מקצועי לעסקים קטנים

האמנות השיווקית של בניית דפי נחיתה נכונה כמובן לכל קמפיין, אבל קריטית במיוחד עבור עסקים קטנים. הסיבה לכך היא שעסקים קטנים בדרך כלל אינם בעלי תקציבי פרסום וקידום ממומן גבוהים, ולכן גם המרווח לטעויות אצלם הינו קטן יותר, וגם כמות התנועה המגיעה לדפי הנחיתה שלהם כתוצאה מן הפרסום קטנה יותר.

מציאות זו מכתיבה את הצורך של בניית דפי נחיתה אפקטיביים במיוחד במשימתם להמיר את הגולשים למתעניינים, על מנת למצות את תקציבי הפרסום והקידום הנמוכים ממילא של אותם עסקים קטנים.

מצד שני, ישנו אתגר תקציבי נוסף עבור עסקים קטנים: היכולת שלהם להשקיע בעיצוב מתקדם של דפי נחיתה, אשר לעיתים עולה כסף רב, הינה מוגבלת, בגלל גודל התקציבים הקטנים ממילא שלהם.

בעיה זו יוצרת "מלכוד 22" עבור עסקים קטנים רבים – אין להם את המשאבים להשקיע בקריאטיב מתקדם, ועם תקציב פרסום קטן ממילא, מעט תנועה מגיע לדפי נחיתה שפחות ממירים גולשים למתעניינים.

החוכמה היא למצוא משרדי דיגיטל המתמחים בפרסום של עסקים קטנים, היודעים את מצבם של אותם עסקים ומציעים להם חבילות של בניית דפי נחיתה אפקטיביים וניהול פרסום בתקציבים נמוכים.

תוכן ממומן: עיצוב אתרים – המרכיב היצירתי של בניית אתרים לעסקים

החשיבות של מיתוג בעת בניית דפי נחיתה

אחד הרכיבים החשובים בכל דף נחיתה הינו המיתוג של העסק המפרסם. המיתוג, לרבות עיצוב לוגו, צבעים, פונטים וסלוגן מוביל, צריכים לא רק להיכלל בדף הנחיתה ההולך ונבנה, אלא גם בעיצוב הכללי של כל דף הנחיתה.

כלומר, המיתוג הכולל של העסק מכתיב במידה רבה גם את עיצובו של דף הנחיתה, על מנת ליצור עבורו מראה אחיד ונעים לעין, בד בבד עם חיזוק המסר והעצמת הקריאה לפעולה אשר דף הנחיתה מנסה ליצור.

אם לעסק ישנו מיתוג, זה כמובן מקל על עבודת בניית דפי נחיתה עבורו; אם המיתוג של העסק ישן מדי לתקופה הנוכחית, ניתן לרענן או למתג מחדש את העסק, ולכלול את המיתוג המחודש בדפי הנחיתה הנבנים עבורו.

אם אין לעסק עדיין מיתוג, יש לבנות עבורו מיתוג שיהיה חלק מדפי הנחיתה שלו. מיתוג כזה כאמור יכלול עיצוב לוגו, קביעת הצבעים המתאימים לעסק, חיבור סלוגן ראשי לעסק וגם לקמפיין, ואפילו קביעת סוג הפונטים שיכילו את הטקסט שעל דף הנחיתה.

מטרת המיתוג היא להיות חוט השני העובר בכל התקשורת הפרסומית והשיווקית של העסק, אשר דף הנחיתה הינו חלק אינטגרלי ממנה.

בחינת האפקטיביות של הדף

הדרך הטובה ביותר לבחון את האפקטיביות של דפי נחיתה היא הקמתם של מספר דפי נחיתה, בעלי הבדלים קטנים אחד מהשני.

כך למשל, ניתן לבחון את האפקטיביות של כמה כותרות חליפיות, כאשר כל הרכיבים האחרים בדף הנחיתה זהים. הזרמת תנועה בגודל שווה לכמה גרסאות של דף הנחיתה יכולה לבחון אפקטיביות של הכותרת, הסרטון, הטקסט והגרפיקה, עד להגעה לקומבינציה האפקטיבית ביותר של רכיבים בבניית דף נחיתה ממיר לקמפיין.

בחינת אפקטיביות של דפי נחיתה היא משימה מתמשכת, משום שלאורך זמן, גם דפי הנחיתה הממירים ביותר "מתעייפים", הציבור כבר מתרגל אליהם, והם הופכים לפחות אפקטיביים. לכן, גם בניית דפי נחיתה היא משימה מתמשכת – כל העת יש לרענן את דפי הנחיתה הקיימים בכל קמפיין נתון.

בניית דף נחיתה לפלטפורמות ומכשירים שונים

גיוון נוסף של דפי נחיתה צריך להיות מכוון לפי הפלטפורמות בהן מקודמים דפי הנחיתה. דף נחיתה של קמפיין ביוטיוב צריך להיות שונה מדף נחיתה המקודם בקמפיין בפייסבוק או בטיקטוק.

הסיבה לכך היא גם אופי המדיום של הקמפיין המוליך תנועה לדף הנחיתה, שהיא במהותה תנועה של אנשים שונים בפרופיל ובהלך הרוח בין פלטפורמה אחת לשניה, וגם השוני באופן הקריאה לפעולה שהובילה את הגולשים אל דף הנחיתה בכל מדיום כזה.

בנוסף, יש להתאים את דפי הנחיתה לנראות מיטבית במכשירים השונים – מחשבים נייחים, מחשבים ניידים, טאבלטים וטלפונים חכמים. יש המגדילים לעשות ומקימים דף נחיתה ייעודי ושונה לכל סוג של מכשיר, ויוצרים קמפיין שיווקי ספציפי עבור כל סוג כזה של מכשיר – עד כדי חלוקת קמפיינים נפרדת בין מכשירי אפל ומכשירי אנדרואיד, למשל.

בניית דפי נחיתה היא אמנות שיווקית בפני עצמה, המצריכה מעוף ויצירתיות מצד אחד, והבנה מעמיקה של צרכי קהל היעד שלהם מצד שני; למרות שדפי נחיתה הם בדרך כלל קצרים וממוקדים, מושקעת בהם מחשבה רבה בכל היבטי הבנייה, העיצוב והניסוח שלהם, ומומלץ גם להקים כמה גרסאות שלהם – לצרכי בחינת אפקטיביות של רכיביהם השונים, התאמה לפלטפורמות שונות ואף התאמה למכשירים שונים בהם הקהל מגיע לדפי הנחיתה שנבנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *