עיצוב אתרים המרכיב היצירתי של בניית אתרים לעסקים – פעם אתר אינטרנט לעסק היה אופציה, כיום זוהי חובה עסקית: עסקים שלא יוצרים נוכחות באינטרנט, לא רק שמפסידים לקוחות רבים – סופם להישאר הרחק מאחורי המתחרים שלהם, ובסוף לדעוך ולהיעלם.

החלק היצירתי של בניית אתרים לעסקים הוא ללא ספק עיצוב אתרים, שהוא אמנות עיצובית ושיווקית בפני עצמה

בישראל ישנם מאות אלפי עסקים פעילים בכל רגע נתון. עשרות אלפים מהם זה עתה נפתחו, ויש גם רבים מדי הנסגרים מדי שנה בגלל מגוון סיבות עסקיות ואחרות.

חלק מן העסקים הללו הינם עסקים ותיקים, וחלקם כאמור חדשים – אבל במציאות של היום, לוותק כמעט שאין משמעות, אם לעסק אין אתר אינטרנט או נוכחות קבועה ברשת האינטרנט.

עסקים ותיקים בוודאי זוכרים כי הסתדרו מצוין בעבר ללא אתר אינטרנט וללא נוכחות אינטרנטית כלשהי.

הקמת אתר אינטרנט היhתה אופציה, אולם היום היא כמעט חובה עסקית: מי שלא מצוי באינטרנט, לא קיים מבחינת הרבה מאוד לקוחות, במיוחד הצעירים שבהם.

נכון, עסקים יכולים להיות נוכחים באינטרנט גם ללא אתר אינטרנט משלהם, בעידן הרשתות החברתיות. אולם בסופו של דבר, אתר אינטרנט, ולו המינימלי ביותר, הינו כרטיס הביקור המלא של העסק ברשת, וכזה המצוי גם בשליטה המלאה של בעל העסק – להבדיל מן הרשתות החברתיות, שהן בהגדרה פלטפורמה בבעלות אחרים, המלאה בהסחות דעת מן המסר השיווקי של העסק.

לכן כל עסק כיום חייב שיהיה לו סוג כלשהו של אתר באינטרנט, אם הוא חפץ חיים ולקוחות חדשים בעידן בו אנו חיים.

היקפו, גודלו, תוכנו ומורכבותו של האתר זה כבר עניין של העדפות ותקציב, אולם החובה העסקית במציאות של היום היא לבנות אתר לעסק.

אחד ההיבטים החשובים בבנייה של כל אתר עסקי הינו עיצוב אתרים, הקובע לא רק את התוכן אלא גם המיתוג והנראות של העסק על גבי רשת האינטרנט.

עיצוב אתרים לעסקים

עיצוב אתרי אינטרנט, במיוחד כשמדובר בעסקים, הינו אמנות בפני עצמה.

בעבר היה נהוג לעשות עיצוב אתרים לעסקים באופן צעקני ונוצץ, רק משום שהיכולות הגראפיות איפשרו זאת.

ההיגיון מאחורי עיצוב אתרי אינטרנט אלו היה שככל שהמסר יבלוט יותר, כך גם ייקלט טוב יותר ויתבלט בעיני הגולשים.

אולם למרות שהיכולות הגראפיות השתכללו מאוד מאז אותה תקופה של ראשית ימי האינטרנט, באופן פרדוקסלי עיצוב אתרים לעסקים הפך למאופק ו"נקי" יותר.

עיצובים אלגנטיים הפכו לדומיננטיים, עם מספר צבעים מצומצם וללא צעקנות יתר עיצובים.

הכלל השולט בעיצוב אתרים לעסקים הינו התאמה למיתוג הכללי של העסק – בצבעים, בפונטים של הטקסט באתר, ואפילו במבנה העמודים שלו.

המיתוג כולל בדרך כלל לוגו קיים, או עיצוב לוגו חדש במסגרת בניית האתר עצמו.

עיצוב אתרי תדמית לעסקים

אתרי תדמית לעסקים הם הצורה הנפוצה ביותר של אתרים עסקיים.

נכון, בשנים האחרונות התרבו מאוד האתרים המתפקדים כחנויות אינטרנטיות, עם השתכללות אמצעי הסליקה האינטרנט, האבטחה ברשת והיכולות להקים חנויות וירטואליות המכילות אלפי פריטים ויותר, אולם עדיין רוב בעלי העסקים מעדיפים, מסיבות תקציביות ושיווקיות, לבנות אתרים המשווקים את תדמיתם ומומחיותם, תוך הזמת הגולשים לפנות אליהם או להגיע לעסק פיסית על מנת לרכוש מהם מוצרים ושירותים.

לכן עיצוב אתרי תדמית לעסקים הינו עדיין המודל המוביל בעולם עיצוב אתרים עבור עסקים הפורח והמתפתח.

זהו עיצוב שנועד כאמור לשרת גם את חיזוק המיתוג של העסק, אולם לא פחות מכך – הוא נועד לחזק ולהעצים את המסר השיווקי של העסק עצמו.

לשם כך משתמשים בכל מיני אמצעים עיצוביים, על מנת להבליט למשל סיפורי הצלחה או חוות דעת מפרגנות על העסק של לקוחות מן העבר; בונים עמודים ייעודיים למאמרים, קטעי עיתונות, חוות דעת ועוד.

עיצוב אתרים הינו תמיד שילוב עדין בין יכולות עיצוביות מושכות את העין, ברוח המיתוג, הצבעים, הלוגו והפונטים של העסק, לבין התוכן שנועד לחזק את המסר השיווקי עצמו אל מול הגולשים באתר.

המטרה העליונה של אתרי אינטרנט עסקיים, בסופו של דבר, היא לגרום לגולש להישאר באתר כמה שיותר זמן, על מנת לשכנע אותו לפנות אל העסק ולרכוש ממנו מוצרים או שירותים.

לעיצוב האתר בהחלט יש תפקיד חשוב במשימה זו.

בניית אתרים לעסקים

בניית אתרים לעסקים יכולה להיות להיות משימה פשוטה יחסית של בניית אתר תדמית ובו כמה עמודים בסיסיים, ויכולה להיות משימה מורכבת מאוד של בניית אתר חנות בעל אלפי מוצרים או כזה הכולל מודולים מורכבים כגון מועדוני לקוחות הנעולים לחברים משלמים בלבד עם שם משתמש וסיסמא ייחודיים לכל חבר באתר, אתר של קורסים דיגיטליים שונים ועוד.

לצורך בניית אתרים לעסקים, נדרשת תשתית מינימלית לפחות של דומיין, הלוא הוא שם המתחם והכתובת של האתר המיועד, ושל אחסון, הלוא הוא השרת בו יאוחסנו נתוני האתר המרכיבים את כל העיצוב והמידע אותם יראו בסופו של דבר באתר.

ישנו מגוון רחב של פלטפורמות ושפות תכנות אשר בעזרתן ניתן לבנות אתרים לעסקים ואתרי אינטרנט בכלל – כגון ויקס, וורדפרס, ג'ומלה ואחרות.

ניתן גם לבנות אתר על טהרת קוד תכנות, העולה ישירות לשרת האחסון, ומרכיב את האתר ללא מערכת ניהול תוכן חיצונית.

חשוב לציין כי יש חשיבות לשיטת הבנייה של האתר – אם ישנה מערכת ניהול תוכן קלה לתפעול, בעל האתר או העסק יוכלו לעדכן את האתר בכל זמן שירצו; אם האתר מתוכנת ותלוי במתכנת כלשהו, ייתכן כי כל שינוי יהיה תלוי באותו מתכנת או בעל מקצוע דומה.

לכן, לתפעול האתר לאחר בנייתו, ומידת התלות של בעל האתר במי שבנה עבורו את האתר, היא שיקול חשוב בקביעה של השיטה הנבחרת לבניית אתר לעסק שלך.

כדאי להתייעץ בעניין זה עם מספר בוני אתרים, על מנת לקבל את כל המידע על היתרונות והחסרונות של כל שיטה, בטרם קבלת ההחלטה בנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *